Tacka Herren med glädje


Underbart och befriande är det när vi upplever Guds närvaro i, med och omkring oss och har moder att styra våra tankar mot Guds ord och vilja i livet. Så här tackar Psalmiaten Gud i några verser i Psalm 16:

5
Herren är min andel, min bägare.
Du bestämmer mitt öde.
6En ljuvlig lott har tillfallit mig,
ja, min arvedel finner jag skön.
7Jag vill prisa Herren, han ger mig råd,
mitt inre förmanar mig om natten.
8Jag har alltid Herren inför mig,
när han står vid min sida vacklar jag inte.
9Därför gläds mitt hjärta och jublar,
min kropp är i trygghet,
10ty du lämnar mig inte åt dödsriket,
du låter inte din trogne se graven.
11Du visar mig vägen till liv,
hos dig finns glädjens fullhet,
ständig ljuvlighet i din högra hand.
Psalm 16:5-11

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0