En bön

Gud, jag ger Dig min dag idag, med början när jag har just vaknat och till den minut jag somnat.
Jag ger Dig en dag i taget, jag väljer varje dag att vilja göra Din vilja i mitt liv.
Jag har ju redan gett Dig allt vad jag är och allt vad jag har en gång för alla.

Varje morgon jag vaknar vill jag att Du omsluter mig och allt som kommer att ske i och under min dag, alla mina tankar, känslor och handlingar.
Alla mina egna val och alla de människor som jag möter på olika sätt under min dag.
Jag kanske kan hantera mina handlingar mot andra, men andras handlingar mot mig kan jag av mig själv inte hantera så att de blir till ett bra avslut för alla inblandade, men Du, Herre Jesus Kristus kan göra det.

Jag tackar Dig, min Gud och Skapare för att Du hör bön och omsluter mig och mina dagar i Din Nåd.
Tack Herre för att Du omslöt denna min dag idag och såg till att allt fick ett gott slut.
Tack Guds Helige Ande för ditt jobb i Skapelsen och i människorna.
Tack Du levande Gud som vill mig så gott.
Tack att Du älskar alla människor och vill ge dem av Din Frid och Ditt Himmelrike.


Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0