Guds Helige Ande vittnar om Gud

 Fienden fick inte en chans att hindra mig att gå i kyrkan idag. Guds Helige Ande röjde undan all trötthet, alla besvikelser och all modlöshet ur min kropp och ersatte dem med Sin fridfulla Glädje.
Guds Helge Ande gav mig dessa BildVisioner i kyrkan medan jag samtalade med Herren om mitt Kall och om min längtan efter att vittna om Honom i kyrkan och i världen.
1. Jag fick se Herren Jesus Kristus smörja mitt huvud med olja. Han lade sina båda, levande och vackra, händer på mitt huvud och drog dem varsamt neråt mot min nacke.
2. Jag fick se Guds Helige Ande i lik en, underbart vitt, duva komma mot mig från ovan och kände ett sting av smärta när jag förstod att den kom och bosatte sig i mitt hjärta. Min oro och modlöshet försvann och ersattes på nytt med frid, Guds frid.
3. Sedan såg jag en källa som forsade fram med klart och rent vatten.

Jag förstod att det är Guds vilja att jag skulle gå och träffa dessa troende kvinnor och dela med dem av min relation till Gud och ta emot deras vittnesbörd och Gudsbilder.
Jag kände att Guds Helige Ande verkade i mig och vägledde mig genom allt. Det kändes så självklart och rätt, som aldrig förr.
Så är det när vi låter Guds Helige Ande bo och verka i oss, då blir allt till det bästa, amen.



Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0