Låt dig ledas av Guds Helige Ande

Tack Guds Helige Ande för att Du väcker allt flera syrianska kvinnor till att leva i sin tro på Gud genom Jesus Kristus!  Så underbart det är att samlas till bön, åkallan och jublande tacksånger  till Din Ära!
När vi låter Guds Helige Ande verka i, med och för oss, så kan mirakel ske!

Idag var jag bjuden att följa med en god vän till en KARISMATISK! kvinnogrupp ur den Syrisk Ortodoxa Kyrkan.
Det var en fristad i Kristus, och jag tackar Gud för tron, kärleken, modet och styrkan Han ger dessa kvinnor så att de låter sig vägledas av Guds Helige Ande.
 Det krävs enormt mycket styrka, mod och kärlek för att orka sig igenom alla hinder de möter på vägen till sin Frälsning. Men med Guds vägledning så är Frälsningen redan fullbordad för dessa kvinnor, för de älskar sitt val i livet och de kämpar för att göra Herren känd för allt flera i den Syr. Ort. Kyrkan.

Jag vittnade lite kort om Herren i mitt liv för dem och tackar Gud för modet Han ger mig så att jag i allt väljer Gud framför traditioner och förgänliga seder och bruk.
Det är verkligen en stor glädje att möta troende syrianska kvinnor i Kristus! Och de tog emot och förstod mitt vittnesbörd, utan att trycka ner mig eller håna Gud i mig eller hindra mig från att tala, tvärtom så tog dem det som ett mirakel från Gud att jag skulle träffa dem på deras nya samlingspunkt.
Tidigare har de hållit till i en kyrka, men nu har de fått flytta på sig och får för tillfället vara i en neutral föreningslokal.
Mötet med dem har gett mig större glädje än vad jag hade hoppats på. Äntligen så har jag fått många systrar i Kristus! Amen!



Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0