"Längtan efter Gud och förtröstan på honom."

 

1 En psalm av David när han var i Juda öken. 2 Gud, du är min Gud, tidigt om morgonen söker jag dig. Min själ törstar efter dig, min kropp längtar efter dig i ett torrt land som försmäktar utan vatten. 3 Jag söker dig i helgedomen för att se din makt och härlighet. 4 Ty din nåd är bättre än liv, mina läppar skall prisa dig. 5 Jag skall lova dig så länge jag lever, i ditt namn skall jag lyfta mina händer.
6 Min själ blir mättad av utsökta rätter. Med jublande läppar lovsjunger min mun, 7 när jag kommer ihåg dig på min bädd och tänker på dig under nattens timmar. 8 Ty du är min hjälp, under dina vingars skugga jublar jag. 9 Min själ håller sig till dig, din högra hand uppehåller mig.
Ps 63:1-9
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0