Fel val kan förminska alla

Jag ser på teveprogrammet "Hübinette" som sänds direkt för andra? säsongen. Du som har sett det vet kanske också att Karin Hübinette är en vass journalist som var mera känd som en riktigt bra samhällsdebatör och kritiker. Både som nyhetsankare i Aktuellt och som programledare för  samhällsdebbaten i "Agenda" hade Karin Hübinette en viktig roll att vara i och förmedla till oss teve tittare. Jag tyckte mycket om hennes frågeställningar och frimodighet att ställa sina "gäster" mot väggen. Hon var en kvinnlig förebild som behövdes i teverutan.

I sin alldeles egen program " Hübinette" är ser och verkar hon vara bakbunden; hennes rätta jag kommer inte fram. Hennes mod är ytbytt mot rädsla och hennes intelligens har förslavats under ett påklistrat leende ett rollbyte av ett tragiskt krystande, som syns och hörs så tydligt. Detta förminskar hennes som kvinna och intelligent journalist och det är tragiskt.

Som bekant är så fick Karin Hübinette sluta som politiskreporter när hennes biologiska syster blev minister? i något politiskt parti.

Jag vet inte vilka andra val Karin hade att välja mellan på SVT, men detta program gör henne inte rättvisa.

Hon får inte vara den hon är ämnat för att vara. Hon själv kanske är lycklig för allt det goda som hennes val ger henne, men jag tycker att samhället har gått miste om en bra samhällsdebatör.
Tragiskt, men sant.

Den som är medveten om att hon/han har ett Kall av Gud bör vänta med att välja själv. Gud kommer att välja åt henne/honom när Guds rätta tid är inne för den människan.
Annars är risken stor att hamna i fel fack och bli vingklippt och det är inget roligt eller nyttigt varken för individen, Gud, Kyrkan eller samhället.



Viktoria. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0