Gud är Nådefull

Förr, när jag hittade andliga vägledare i världen trodde jag att jag hade hittat Guds utvalda.
Jag trodde att jag äntligen fick den andliga familj vars stöd jag kände mig behöva.
Jag gav dem Pärlorna som Gud hade gett mig, för jag trodde att det var Guds vilja att dela med mig.
Jag trodde ju att jag gjorde Guds vilja, när jag i själva verket sökte mitt eget bästa, dock i Guds namn.

Herren ingav mig hela tiden att förstå att Han endast är min Sanna och Enda Andlige Vägledare,
men jag var för osäker och full av tvivel på Honom för att våga släppa taget om min egen vilja.

Nu, många år senare vill jag ständigt vara ett i Herren Jesus Kristus och jag litar på Gud.
För den Gud som har gett mig Sin Enfödde Son och Sin Heliga Ande och All Sin Kärlek,
Han som älskar mig till den graden att Han ger mig Hela sig själv, Honom litar jag på helt och fullt.
Gud som älskar mig gränslöst vet mitt eget bästa så mycket bättre än jag själv,
för Han känner mig utan och innan, därför att Han har skapat mig.

Idag fick jag två BildVisioner av Herren medan jag var i Mor Georgis kyrkan, på Gudstjänsten.
Jag fick se Herrens händer omsluta En öppen Triangel, snett ovanför mig men högt uppe mot kyrkorummets tak. 
Överst i Triangeln lyste en lampa med starkt, vitt och "mjuk", icke bländande Ljus.
Herren såg mot mig och lät Ljuset falla över mig, där jag satt bedjande, på den främre kyrkbänken.
Jag tog emot Ljuset och tackade Gud för Hans rika Nåd mot mig. Jag fortsatte att be med slutna ögon.

En kort stund senare fick jag se en stor Rubin, den var lika stor som en tennisboll, lysa mot mig.
Jag såg att Rubinen kom mot mig från samma höjd där Herren lät Ljuset falla över mig.
Rubinen var så vacker; den var mörk, vinröd och glänste med hela sin glans mot mig.
Jag såg att den lyste upp hela kyrkorummet uppifrån. Ljuset spred sig ur Rubinens kanter från frya streck.

Jag känner att det är alldeles för mycket som Gud välsignar mig med och jag känner mig ovärdig denna rika Nåd. Jag förtjänar inte Guds Rena, Hela och Rika Kärlek, Förlåtelse och Frälsning, men Han ger det till mig av för att Han är Barmhärtig och Nådefull och Kärleken själv.
Sådan är vår Skapare och Gud och Han vill ge dig av samma rika Nåd, om du vill tro på Honom och Hans verk genom Herren Jesus Kristus.




Tiden är kort.
Och vi ska alla dö.

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0