Herren känner dem som är Hans


Härom dagen när jag bad för kyrkan visade mig Guds Heliga Ande flera människor och sa; "vill du att jag ska förbarma mig över dessa människor så att de kan fortsätta att göra det de gör idag?" röstläget var lugnt och samlat men bestämt och frågande.
Jag lvicknade till i min bön och svarade genast; " nej, Herre! Jag vill att Du förbarmar Dig över kyrkan för människorna som tror på Dig luras eller frestas att gå mot Dig i kyrkan."

Jag förstod denna Vision som att Gud vill att vi ber Honom på ett samlat och eftertänksamt sätt. Gud kan ju göra mirakel av alla människor och förlåter oss alla våra synder förr, nu och i framtiden om vi är villiga att acceptera Honom som vår Herre och Frälsare och tror på vad Hans verk i Jesus Kristus. Men det är skillnad på att be för en viss och bestämd individ som har ångrat sin synd och vill vara nära Gud i sitt liv och på att be för en kyrkofamilj i sin helhet där både troende och syndare finns och där majoriteten följer flera strömmar i sallmhällset än vill gå den trånga och långa vägen till Herren.
Det är synd om människorna idag i världen. Mörkret är som mörkast och många människor går villsna i sitt liv på jorden. Men allt är inte "andras" eller världens fel. Det mesta är vårt eget fel och beror på de val vi dagligen gör.
Därför vill Gud inte heller tvinga Sin vilja på oss eller på dem vi ber för, om de själva inte vill ha med Gud att göra eller med vår förbön för dem.

 
3
1Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår. 2Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, 3kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, 4svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud. 5De bär fromheten som en mask men vill inte veta av dess kraft. Håll dig borta från dem.
2 Tim 3:1-5



Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0