Drabbad av Guds Kärlek

Hur ska vi kunna älska Herren, när vi har förstått att Han älskar oss?
I sanningens namn så behöver vi bara upptäcka att vi är älskade av Gud, resten gör Herren själv i och med oss.
Gud låter välla Kärleken över oss och vi upptäcker den när vi tackar Gud för det som är bra och viktigt för oss. Det kan ske vid en bestämd tid, då vi minst förväntar det, men bara då vi är öppna mot Gud. Efter det Kärleks mötet med Gud så kommer du att bli förvandlad. Det är inte du, utan Guds Kärlek som driver dig till att ta emot Herren mer och mer i ditt liv och då drabbas du av Kärlekens kraft och frågar Herren vad Han vill att du ska göra för Honom.

Tidigare ville du ha alla bönesvar för din egen skull, men nu vill du ha bönesvar för att ge av dig till och för Herren.
Den stumhet och tristhet som uppstod inom dig innan du drabbades av Guds Kärlek är som bortblåst. Förut orkade du inte med att vara kristen eller gå i kyrkan, för det var tomt och det gav dig inget, men nu är du älskad och vill att fler och fler får lära känna Gud och bli drabbade av Hans Kärlek.

Guds plan har pågått från begynnelsen för dig och mig, för Gud hade oss som målgrupp redan då och i dag. Herren vill att vi ska bli drabbade av Hans Kärlek, för det är bara då vi kan ta emot Den Treenige Guden och fattar att Han älskar oss så överväldigande. Och då drabbas vi av att vilja släppa fram Guds Kärlek bland människorna som törstar efter Gudsgemenskap.

Aposteln Paulus skriver om Guds Kärlek till oss människor: Jesus Kristus;

1Därför vill jag, Paulus, Kristi Jesu fånge för er skull som var hedningar … 2ni har ju hört om Guds plan med den nåd han gav mig med tanke på er; 3genom en uppenbarelse avslöjades hemligheten för mig så som jag redan i korthet har skrivit. 4Och när ni läser det kan ni förstå att jag har fått insikt i hemligheten med Kristus. 5För människorna i tidigare släktled hade den inte avslöjats så som den nu har uppenbarats i anden för hans heliga apostlar och profeter: 6tack vare Kristus Jesus är hedningarna genom evangeliet arvingar som vi, tillhör samma kropp som vi och har del i löftet som vi. 7Och evangeliets tjänare har jag blivit genom den nådegåva som Gud ger mig med sin kraft och styrka. 8Jag, den allra obetydligaste av alla heliga, har fått denna nåd: att ge hedningarna budskapet om den outgrundliga rikedom som finns i Kristus 9och att upplysa alla om planen med den hemlighet som från världens början varit dold hos Gud, som har skapat allt. 10Nu skulle härskarna och makterna i himlarymderna genom kyrkan få kunskap om Guds vishet i hela dess mångfald. 11Detta var den avsikt med världen som han förverkligade i och med Kristus Jesus, vår herre. 12Genom honom och med den tillförsikt vi hämtar ur tron på honom kan vi frimodigt nalkas Gud.
Ef 3:1-12

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0