Lyssna och handla efter Guds Ord

Gud, min Gud! Tack att Du inte ger upp hoppet om mig.
Tack att Du Är den Du Är.

Det  gör väldigt ont att släppa taget om ens djupaste vanor.
De hade blivit en del av ens personlighet och har påverkat alla ens beslut.
Man blir grundligt lurad att tro på vanor och mönster och blir dess slav,
tlll den dangen vi släpper in och ger Guds Heliga Ande i vårt liv fullmakt att verka i, med och för oss.
När Guds Heliga Ande börjar arbeta med oss så spränger den väggar och portar av står och cement.

Guds Heliga Ande tar oss till nya platser i tanke, ord och gärningar och,
 uppfyller oss med mod, glädje och kraft att handla efter Guds vilja.
Tecknet för Guds Heliga Ande i vårt liv är att vi överväldigas av en längtan efter att vara nära Gud.
Andra tecken är att vi känner oss älskade, accepterade och godkända av Gud, vår Fader.
Längtan efter Herren blir så mäkting och levande att den driver oss till att höra, läsa och göra Ordet.
Även om din kropp inte skulle orka söka Gud bland människor i Guds Församlingar,
så kommer Anden att leda dig dit.

Det kommer att göra ont, och du kommer att kämpa motvilligt, mot att släppa taget om ditt slavok,
motvilligt ska du kämpa, därför att ett krig lär pågå i ditt sinne; vill jag verkligen detta?
var inte detta mitt Kall i Herren? Vad ska folk säga? Hur ska detta gå till?
och på samma gång så arbetar Herren med dig och styrker dig och öppnar ditt sinne för Guds kraft;
Vad vill Gud av mig? Vem ska jag tjäna?
Guds Heliga Ande upplyser dig om Guds vilja innan du hinner ställa flera frågor, därför att allt redan är klart för dig.

Guds Kärlek till oss driver oss att hitta Honom bland människor i världen, i Kyrkan och i kristenheten,
 för att dela med oss av den mäktiga Kärlek Han överöser oss med.
Det är Gus Kärlek som hjälper oss att släppa taget om vårt gamla liv och oss själva för att var nära Honom.
Det är därför Herren säger att du och jag måste födas på nytt av vatten och Ande för att få evigt liv:
" sannerligen, jag säger dig: den som inte blir född av vatten och ande kan inte se Guds Rike."
Joh 3:3

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0