Guds Helige Ande

Kom, Guds Helige Ande och verka Guds vilja i mig,
så att jag inte gör min vilja utan Guds vilja.
Jag kan och jag vill göra min egen vilja när jag lever i köttet,
men jag vill lära mig uthållighet, tålamod och lydnad för Guds vilja i mitt liv.

Kom, Guds Helige Ande och rista  Guds vilja i mitt hjärta och i hela min person,
så att jag följer Dina ingivelser i, för och till mig och inte min vilja och mina frestelser.
Du är Guds båda händer i människor och i Skapelsen och jag vill vila i dem, ständigt.
I Guds händer vill jag bli omdanad efter Guds vilja, lik krukmakarens kruka, i Guds Vision till Jeremia.


Kom, Guds Helige Ande och överös mig med Guds Kärlek och vilja,
för även om jag frestas att göra min egen vilja, så vet jag att Du vägleder mig till Gud.
Och i Gud finns ingen synd eller annan brist, för Gud är Kärlek och Han kan bara älska.
Jag kan och jag vill lyda Guds vilja för jag litar på Gud och vilar i min tro på Honom,
som min Gud och Skapare, Herre och Frälsare, nu och för alltid.




Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0