Ta emot Jesus Kristus

Du som ännu inte har tagit emot Jesus Kristus som din Herre och Frälsare:

Vill du ta emot Jesus Kristus som din Herre och Frälsare?

Om du ber bönen nedan och lever i din tro på Gud, genom Jesus Kristus så tror jag att Gud börjar göra under i och med dig och ditt liv. ( Gud finns ju redan med sin Nåd i ditt liv, men nu ska du vara aktiv och leva/handla som en medveten troende ).

Sträck då fram dina händer och ta tag i Herrens händer ( måla upp en levande bild framför dig, om du är ensam, annars kan du sitta mitt emot din medmänniska) och be denna bön:

Herre, jag tror på att du har dött och uppstått för att ge mig evigt liv.
Jag ber att du förlåter mig för mina synder; allt jag har sagt och gjort fram till nu.
Jag lägger mitt liv i Dina händer och litar på att Du älskar mig.
Herre, Jesus Kristus, jag vill att Du är min Herre och Frälsare, nu och i evighet, amen.




                                    

                                                             Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0