Bönegrupp

 
 
 
Gud kallar dig och mig att samarbeta med Honom. Herren sänder dig och mig ut för att göra alla folk till lärjungar.
På grund av olika omständigheter har vi, en grupp kvinnor ur Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan, har valt att bilda en bönegrupp och hålla till i hemmen, en gång i veckan. Vi vill ingå i en levande gemenskap i Herren och göra Honom mera känd för människor. Vi hör hemma och förblir aktiva kyrkobesökare i Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan, för Den är vår Moderkyrka, men vi kan inte vänta längre på den, för människor med världslig makt, rätta tiden för oss att samla människor i Jesus namn. När Gud Kallar och herren sänder oss, så kan vi inte gömma oss längre bakom olika omständigheter, därför att Guds Heliga Ande går med oss och vägleder oss till Herren.
 
Vi ber er, alla mina följare på denna blogg att be för oss. Be Herren om att Guds vilja ska ske och inte vår. Be Gud i Herren Jesus Kristus namn om att Han sänder oss Sin Heliga Ande att vandra med oss, så att vi ärar Guds namn, tack.
En ny kategori har därför tillkommit och jag har döpt det till: Livets Bröd. Joh 6:34-36.
Och bilden ovan kommer att vara symbolen för vår kvinno-bönegrupp.
 
 
34De bad honom då: ”Herre, ge oss alltid det brödet.”  35Jesus svarade: ”Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.  36Men som jag har sagt er: ni har sett mig och tror ändå inte. 
Joh 6:34-36
 
Tack Herre, Jesus Kristus!
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0