Jesus är det levande brödet

Den som har fått smaka på Jesus vill aldrig byta ut Honom mot dödliga ting. Och den som vandrar i trossteg kan inte hindras, för Gud själv vägleder henne/honom vid handen och mot målet. Den som har tagit emot Jesus Kristus som sin Herre och Frälsare en gång vill aldrig mera vara utan Honom i sitt liv. Och den som har fått Herren som gåva kan inte hålla Honom för sig själv, utan måste dela Honom med andra, väldigt många andra människor, eftersom Gud själv vandrar med henne/honom och Guds vilja är att alla människor är kallade till evigt liv.
Inga dödliga traditioner, mänskliga relationer, rikedom, eller på andra sätt, världslig lycka kan få dig och mig, som har ätit Herrens kött och dryckit Hans blod, att leva för världen längre.
 
Ty på honom har Fadern, Gud själv, satt sitt sigill.”  28De frågade då: ”Vad skall vi göra för att utföra Guds verk?”  29Jesus svarade: ”Detta är Guds verk: att ni tror på honom som han har sänt.”  30De sade: ”Vilket tecken vill du göra, så att vi kan se det och tro på dig? Vad kan du utföra?  31Våra fäder åt mannat i öknen, så som det står skrivet: Han gav dem bröd från himlen att äta.”  32Jesus svarade: ”Sannerligen, jag säger er: Mose gav er inte brödet från himlen, men min fader ger er det sanna brödet från himlen.  33Guds bröd är det bröd som kommer ner från himlen och ger världen liv.”

34De bad honom då: ”Herre, ge oss alltid det brödet.”  35Jesus svarade: ”Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.  36Men som jag har sagt er: ni har sett mig och tror ändå inte.  37Alla som Fadern ger mig skall komma till mig, och den som kommer till mig skall jag inte visa bort.  38Ty jag har inte kommit ner från himlen för att göra vad jag själv vill utan för att göra hans vilja som har sänt mig.  39Och detta är hans vilja som har sänt mig: att jag inte skall låta någon gå förlorad av dem som han har gett mig utan låta dem uppstå på den sista dagen.  40Ty detta är min faders vilja: att alla som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv. Och jag skall låta dem uppstå på den sista dagen.”

Joh 6:27-40

 

Tack Herre, Jesus Kristus!

 

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0