Lång lista med frågor

Vår frågelista brukar vara väldigt lång så fort Gud gör sig känd för oss.
Vi sträcker fram den till Gud fort och vill ha svar på alla frågor, nu!
"Herre! vad är budskapet? Vad ska jag göra nu? Varför infriar Du inte ditt löfte till mig, nu???"
 
Josua var ivrig inför erövringen av Jeriko och ville ha tydligare information av Gud, genom Guds budbärare, som gjorde sig känd för honom. Men ängeln säger bara: "Ta av dig dina skor, du står på helig mark!"
Vilken förvåning det måste ha speglat sig på Josuas ansikte; Vahh? har du inget annat att säga mig; du som kommer från Gud..?
 
 
13En gång vid Jeriko fick Josua se en man som stod framför honom med draget svärd. Josua gick fram till honom och frågade: ”Hör du till oss eller till våra fiender?”  14Han svarade: ”Nej, jag är anförare för Herrens här. Nu har jag kommit.” Då föll Josua ner med ansiktet mot marken och hälsade underdånigt. Han frågade: ”Herre, vad har du att säga till din tjänare?”  15Anföraren för Herrens här svarade: ”Ta av dig dina skor, du står på helig mark.” Josua gjorde så.
Josua 5:13-15
 
När vi har en massa frågor så kan de förvandlas till utropstecken när vi lägger dem i Jesus händer. Gud vill att vi stannar i Hans närvaro oavsett frågor, tankar och känslor eller omständigheter.
Herren, Jesus Kristus vill ha alla våra frågor; vi kan både ställa dem till Honom och förvänta oss att få svar av Honom, men helst vill Han att vi lägger ner dem i Hans händer och låter oss bli undervisade av Herren.
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0