Anden manar gott för oss

 När vi har läst ut Paulus breven i Nya Testamentet, så fortsätter vi att ta del av Den Apostoliska tiden i urkyrkan. Den enda aposteln som hade dött, blivit halshuggen var Aposteln Jakob, när aposteln Paulus brev är skrivna.
Alla troende som har levt före oss har haft till uppgift att undervisa sina barn så att de i sin tur kan undervisa andra och så har inlärnings processen med hjälp av Den helige Andes vägledning gått från en generation till nästa och fram till oss idag.
Den Helige Ande har varit med från begynnelsen och kommer att vara med till tidens slut. Och Den längtar efter att få gå med varje människa i varje tid. Den Helige Anden visar alltid på Jesus Kristus, annars är det någon anna ande. Guds Ande känner du igen genom att det den sägereller hänvisar dig till är sant, är Guds Ord och du kan se det i Skapelsen och/eller i Jesus Kristus liv i Bibeln och som troende människor har mött Honom som den uppståndne i alla tider.
 
När jag idag satt och skrev om djupet i tron och satte ord på några nya och djupa steg som jag har tagit fram till idag, så avbröts jag av Guds heliga Andes ödmjuka, men bestämda röst som sa: sök först Guds rike... och samtidigt ingav Den mig att läsa Herrens löften om just att först söka Guds Rike i mitt liv.
 
 
33Sök först hans rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.
Matt 6:33
 
 
Tack Herre Jesus Kristus
 
Viktoria.

Kommentarer
Postat av: Liene

Intressant intressant... Tycker den citaten är jättefin.

Igår slog jag upp väldigt bra citat. Är säker på att den heliga anden hänvisade mig rätt.

2012-10-16 @ 09:16:06
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Liene

Hej! Du är varmt välkommen i nybildad kristen grupp på FB: http://www.facebook.com/groups/116256838528830/

det är ditt val om du vill vara med så klart, men meningen var att vi kristna ska få ännu klarare uppfattning om Guds vilja. Även du är välkommen att inspirera.

2012-10-16 @ 12:36:15
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Viktoria.

Tack för inbjudan.

Guds rika välsignelse!

Viktoria.

2012-10-20 @ 19:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0