Det kostar att följa Jesus

Det kostar oss troende kristna hela vårt liv, det liv vi lever för oss själva och för vår egoisms skull.
Det är ett löfte från herren Jesus Kristus.
 
 
 37Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig.  38Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig.  39Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det.
Matt 10:37-39
 
Men det är ett slags pris som är värt den segerkrans Herren har lovat oss; vår Frälsning från oss själva till ett evigt liv med Honom:
 
.29Var och en som för mitt namns skull har lämnat hus eller bröder eller systrar eller far eller mor eller barn eller åkrar skall få hundrafalt igen och ärva evigt liv. 
Matt 19:29
 
29Jesus svarade: ”Sannerligen, var och en som för min och evangeliets skull har lämnat hus eller bröder eller systrar eller mor eller far eller barn eller åkrar  30skall få hundrafalt igen. Här i världen skall han få hus och bröder och systrar och mödrar och barn och åkrar mitt under förföljelser, och sedan evigt liv i den kommande världen. 
Mark 10:29-30
 
 
Tack Herre Jesus Kristus!
 
Viktoria.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0