Gud behöver din hjälp.

 

Gud vill verkligen använda oss människor i sin plan och Han gör ju det också, oftast utan att vi vet om det, eller i varje fall utan att vi själva planerar målet, som idag när jag hade planerat ett besök mitt på dagen men det blev ändrade planer. detta är ett utdrag ur mina dagboksanteckningar:

   Jag gick skyndsamt mot Hallundabibliotek för att ge varma koftor och vantar till de hemlösa själen, jag vågade inte ta med mig smörgåsar eller kex till dem, var rädd för att bli avvisad och skrämma dem med fara i maten… men de var inte där! jag tittade bakom Folketshus också för att se om de hade sökt skydd mot kylan där, men ingen var där heller. Jag blev glad att de var under värme och behöll min kasse och gick in till centrum. Där inne mellan glasdörrarna stod en äldre kvinna och skramlade med en gammal kaffemugg. Hon hade några slantar i den och jag mötte hennes blick och sträckte min kasse till henne. Hon såg mig i ögonen och blev osäker om hon skulle ta emot den eller inte. Hon tog den lite osäker, men utan att släppa kontakten med mina ögon. Jag gav henne mina vantar också och hon tog emot dem nu med ett säkert grepp om dem. Nu kunde hon lita på att jag menade allvar och att min lilla gåva kanske skulle komma till användning ute i kylan. Jag tackade Gud för Hans verk i min handling och gick för att handla lite mat.

Viktoria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0