" Tro det...

Ibland är det svårt att tro på Guds löften:
Är det verkligen sant...Har Gud lovat mig det..?
Hörde jag verkligen rätt... var det Herren som talade med mig...?
Eller;
Jag vet att det är sant, för jag tror på att Guds löften är sanna och verkliga, men hur länge ska Herrens löften bara vara sanna i mitt andliga liv/väsen? När blir de verkliga i mitt verkliga liv, så att de är synliga och påtagliga så att inte bara jag, utan alla andra också ser och bekräftar dem..?
 
En kort stund av idag var det så som jag beskrivit det ovan. Jag bad och samtalade med Herren, hjärtligt men inte förtvivlad, tyst men inte hoppfull och då hör jag Guds Heliga Ande tala i mitt hjärta:
" Tro det, och det blir så." Och i samma anda ingavs jag att läsa detta Bibelställe i Markusevangeliet:
 
23Sannerligen, om någon säger till berget här: Upp och kasta dig i havet! och inte tvivlar i sitt hjärta utan tror att det skall gå som han säger, då blir det så.  24Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så.
Mark 11:23-24
 
Vilken underbar Nåd, Frid och Befrielse detta löfte har gett mig idag, på nytt!
 
Tack Jesus Kristus!
 
Viktoria.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0