Samtal

I förmiddags dröjde du ovanligt länge, kvar hos oss, istället för att skynda dig till ditt arbete.
Jag var trött och Makbula var ännu tröttare och vi ville bara varar.
Jag tänkte att vi måste verka ovilliga till sällskap för dig, så jag försökte  småprata om vädret.
Jag såg att du ville säga något viktigare men ville inte tvinga fram ditt ärende,
utan väntade under tystnad att ville du något så skulle du själv säga det.
Plötsligt började du tala med oss ur djupet av ditt hjärta:
 
- Alltså... varför svarar inte Gud på mina böner?  Jag läser ju i Bibeln nästan varje dag och jag ber till Gud varje dag. Men han svarar inte på mina böner. Och varför ger han mig inte det jag ber Honom om. Och varför ger Han NN, NN allt de vill ha...?
Det verkar som att Gud ger allt till de som varken tror på Honom eller lyder Honom.... Men jag som ber och ber och inte..
- Men TROR du på att Gud kan ge dig det du ber Honom om?
- Ja, det är klart att jag tror! Jag tror att allt är möjligt för Gud och att han kan ge mig allt jag ber Honom om! Så klart att jag tror!
- Bra. Gud vet redan allt vad du behöver och hör allt du ber Honom om, men TROR du på Guds allmänna löften i Bibeln är sanna och levande och gäller även för DIG? Gud handlar inte utifrån ditt behov, utan utifrån din tro på Honom och det han har gjort för dig genom Sonen. Genom tron tar du emot Guds Nåd...
 
Vi samtalade en god stund och jag tackade Herren för att Han vill göra guds vilja mera känd för dig också.
Tack Herre Jesus Kristus för att Du vill födas i alla som söker Dig och vill vara nära Dig!
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0