Steg i tron 1

 Från idag lägger jag till en Ny kategori, som heter Steg i tron.
Här ska jag publicera olika steg i tron på Gud.
Denna kategori har jag velat att komma igång med sedan en tid tillbaka, men jag har skjutit ifrån mig det därför att det tar tid att skriva och samla god undervisningsmaterial om det. Men idag upplevde jag som att det är vad Gud vill att jag ska göra för dig som följer mig i min blogg. Jag hade absolut inget ork att skriva inlägg idag, men här sitter jag nu, Kl. är 23.38, och har skrivit om det första steget med Guds Heliga Andes hjälp och vägledning.
 
Tack Herre Jesus Kristus!
 
 
 
Det första steget är  att vi får tron på Gud som en gåva från Gud själv: tron är gåva på så sätt att den får liv i oss först när vi har hört talas om Gud. Även om Gud har sått trons frö i våra hjärtan när han skapade oss, så får den liv och växer först när vi hör Bibelns Glada budskap om Guds verk i och genom Jesus Kristus.
 
 
 
14Men hur skall de kunna åkalla den som de inte har kommit till tro på? Hur skall de kunna tro på den som de inte har hört? Hur skall de kunna höra utan att någon förkunnar?  15Hur kan någon förkunna utan att vara utsänd? Det står skrivet: Skönt ljuder stegen av dem som bär bud om goda ting.  16Men alla lyssnade inte till budskapet. Ty Jesaja säger: Herre, vem satte tro till det vi förkunnade?17Så bygger tron på förkunnelsen och förkunnelsen på Kristi ord.
Rom 10:14-17
 
När tron har väckts inom oss, så ska vi genast börja själva att  läsa i Bibeln, så att vi får lära känna vår Herre och Frälsare, Jesus Kristus och genom Honom får vi lära känna Gud Fadern och Guds Heliga Ande.
Vi ska också vara trogna vår hemförsamling och vara en del av den. Det är väldigt viktigt att vi umgås med troende människor i början för att bli stärkta och mogna i vår tro på Gud, och då lär vi också att bli lyhörda för Guds vilja i vårt liv. 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0