Samtal i kyrkan

Efter kvällsbönen i kyrkan skedde detta samtal:
 
Y- Vad är det finaste du kan ge till Jesus?
X- Åhhh... det är väl mitt hjärta... tror jag, nej men vad sa du?
Y- Vad är det bästa du kan ge till Jesus?
X- Jaha... ja, det är nog min bön, för när jag ber till Jesus sa brukar jag be väldigt snällt och om bra saker.
du ser så frågande ut, finns det annat bättre som man kan ge till Jesus? Han vill ju inte ha presenter eller pengar men eftersom Han älskar mig så måste han villja ha mig som sin bästa vän.
Y- Jag tror att Jesus vill ha det allra fulaste vi har. Han vill ha allt det som vi inte vill ha, allt det där som gör ont i oss, alla tankar och känslor som gör oss ledsna, så att Han kan ge oss sin frid och sin kärlek istället.
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0