Du vet det men...

Jag undrar inte alls numera varför du envisas med att din tro är den enda rätta. Jag vet ju att du tror, liksom jag tror, på ett för-santhållande om att Gud finns och att Jesus har dött och uppstått för att alla människor ska få evigt liv. Men detta räcker inte hela vägen även om det är bra så långt. Du håller fast vid denna tro därför att du är bekväm av dig eller därför att du har gett upp hoppet om att Gud vill så mycket mer med ditt liv... Dessutom anar eller vet jag att du lever mera i och för " köttet i dig" än genom din tro. Du vet att du har tro på Gud men du är inte villig att leva genom den för det kostar dig ditt " köttsliga liv". Gud vill ju inte bara frälsa oss från synd utan Han vill att vi ska ha tro för att Han vill förverkliga sina drömmar för oss och i vårt liv medan vi lever. Men detta förutsätter att vi tro på att Han kan och vill vårt bästa. "Det som är omöjligt för människan är möjligt för Gud." Har Herren lovat oss, men då ska människan vilja hålla ut tills Gud har infriat sina löften till henne.
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0