Ett samtal...

 
 
- Herre Jesus Kristus, vad skulle Du göra i mitt ställe?
- Jag skulle göra det jag gjorde för alla människor då jag vandrade med dem på jorden. Håll dig till Min Faders Ord i Bibeln sa vet du  vad du ska göra.
- Jag vill ha konktret information och vägledning av Dig för jag kan inte ens vara glad utan att Du är med mig. Hur ska jag hålla ut i tron och förtröstan på Dig, när verkligheten är den motsatta Ditt löfte till mig? Hjälp mig Herre att gå i denna väntans tid i tillit med Dig!
- Jag är med dig! Läs, hör och se Bibeln så håller du dig nära Mig och gör mina bud i ditt liv så ska Min Faders Heliga Ande lära, styrka och stötta dig att göra Min Faders vilja. Jag har bett för dig och Jag är med dig alla dagar intill tidens slut. Tro på mig och tro på Gud!
Jag är Vägen, Sanningen och Livet och Jag har gett mig själv till dig och till alla som tror på min Fader genom mig, så att ni ska få evigt liv.
- Herre, jag tror! Hjälp min otro!
- Var inte rädd. Jag är med dig, Jag ser, hör och älskar dig.
- Tack Herre Jesus Kristus för att Du Är den Du Är!
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0