Håll ut i tro

 
När vet du att Du gör Guds vilja i dina val?
Hur vet Du vad Guds vilja är i ditt Liv?
Det finns frågor som du med säkerhet vet svaret på och det är bra. Sedan finns det teologiska och andliga frågor som Gud vill ge dug svaret på.
Men då krävs det att du är tyst och lyssnar på Guds röst i ditt hjärta.
I går kväll bad jag till Gud och samtalade med Herren Jesus Kristus samtidigt som jag läste i Johannesevangeliet och i tankarna planerade morgondagen.
Plötsligt insåg jag att allt jag höll på med blev halvhjärtligt och slutade med allt och påminde Herren om min senaste bön och tystnade i tanken för att höra Guds röst.
Och då ingav Guds Heliga Ande mig att vara uppmärksam på fiendens list.
Bönegruppen har varit hett samtalsämne inom folkgruppen och i båda församlingarna, mest har det handlat om att splittra oss förstås.
Senast idag fick jag flera samtal om varför jag inte tar med mig Bönegruppen och gör som de i kyrkan vill " för de vill ju att ni ska vara där och be", sa personen i fråga.
Vi litar på Herren och lyder Honom och vittnar om Honom och läser Bibeln. Och så länge Herren är med oss tjänar vi Honom i våra liv.
Den som har smakat på Herren kan aldrig gå tillbaka till sitt gamla liv och lyda människor och deras regler.
Tack Herre Jesus Kristus för att Du är med oss alla dagar intill tidens ände!
Matt 28:20
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0