Helig väntan

 
 
I väntan på att Jesus Kristus ska gödas i våra hjärtan ska vi lova och tacka Fader för Hans outsinliga Kärlek till mänskligheten och hela Skapelsen.
Ikväll var vi från Bönegruppen på bönemöte hos Leylas Bönegrupp i Södertälje för gemensam Lovsång och bön för våra Bönegrupper.
,Södertälje vårt folkgrupp, ledarna i kyrkan, för allla ungdomar och alla drabbade och nödställda och för hela kristenheten i Sverige.
Det är bra med samarbete och efter Juluppehållet ska vi fortsätta att ha gemensamma Bönemöten då och då.
Vår Böndgrupp har Julledigt fram till i januari 2014.
 
Tacka Herren med mig;
 
Tack Herre för att Du har kallat mig att samarbeta med Dig.
Tack att Du gör hela mig som ny så att jag duger att vittna om Dig.
Du vet allt min Gud och Skapare, Du vet att jag vill tjäna Dig. Därför ser Du till att jag gör Din vilja  i alla mina val.
Tack Herre för Din Heliga Ande dom Du har gett mig och dom Du ständigt uppfyller mig med. 
Tack Helige allsmäktige Gud för att Din ande i mig leder mig att göra Din vilja.
Amen.
Viktoria.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0