"Det gör ont i mitt hjärta"

Gud, jag litar på Dig,
Herre, jag förtröstar på Dig.
Jag vet att Du vet, ser och känner allt och alla,
och därför ska jag inte göra Ditt jobb i min tid.
Jag ska invänta Din tid, då Du vill att jg håller mig nära Dig.
Jag litar på Dig, Herre, min Gud och Skapare,
och därför ska jag besegra mitt eget iver så att jag inte tjänar mig själv,
utan tjänar Dig i allt jag gör.
Jag längtar och brinner av iver att göra Dig mera känd bland det folk,
som Du har Kallat mig till.
Jag ser hur murarna byggs ännu högre mellan människor och Dig,
men jag vet också att Du ser och vet om detta, och jag inväntar Dtt sändningsord.
Jag lider med alla de som längtar efter en frid och en mening med livet,
för de vet inte längre hur de ska finna det. De tror inte att Du är Källan till det.
Jag lider med dem därför att seder och bruk, traditioner och överhetens lag har förslavat dem.
De har sin skuld i det, det vet jag och det vet Du, Herre Jesus Kristus.
Därför ska jag inte springa dit för Dig, jag litar på Dig och väntar på Ditt verk.
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0