Gud ÄR

 
Guds Helige Ande ingav mig den översta meningen i denna vers hos profeten Hosea, i eftermiddags medan jag såg ett teveprogram. Det var en munk och en biskop som samtalade om allt för många Bibelstycken att de själva tappade tråden flera gånger om under den korta stund jag lyssnade på dem. Jag ville kasta mig på telefonen och tillrättavisa dem, men fick istället denna ingivelse och upplevde Guds närvaro så intensivt att jag kände Guds rörelse i mitt hjärta och lyssnade på Herrens förmaning om att "ha tålamod, håll dig nära mig."
 
Michelangelo
 
 
6 Mitt folk går under i brist på kunskap.
Eftersom du har förkastat kunskap, skall också jag förkasta dig,
så att du inte längre är min präst. Du glömde din Guds undervisning,
därför skall också jag glömma dina barn.
Hos 4:6
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0