Gud sänder sina utvalda...

 
En äldre kvinna i församlingen hade dött i måndags och det var aza i kyrkan i tisdags kväll och igårkväll. Flera kvinnor som var intresserade och nyfikna hade planerat att vara med oss på vårt bönemöte i gårkväll, men de kunde inte det... De är välkommna nästa onsdag.
 
Vi hade en ny medsyster, annars var vi, de som startat denna bönegrupp, samlade i Herrens namn och det var gott för våra själar.
 
Efter ett spontat samtal med styrelseordförandes fru, i tisdags, när jag själv var på aza i kyrkan om varför vi, denna Bönegrupp, ber i hemmen och inte i kyrkan. Hon lovade att ta upp frågan med sin man. En annan kvinna som deltog i samtalet lovade också att prata med sin man om frågan...
 
Frågan har väckts på nytt bland de som bestämmer i kyrkan... 
I går kallade odrförande mig till ett samtal och vår önskan om att få tillgång till ett bönerum en gång i veckan i kyrkbyggnaden ska åter distuteras.
 
Jag har bett alla i bönegruppen och några till om förbön och samtal med Herren i denna fråga, för vi behöver förbön. 
Jag vill be dig att be för oss du som följer mig i denna blogg, be om att Guds vilja ska ske i, för och med oss, nu och för alltid.
 
16 Se, jag sänder ut er som får mitt ibland vargar. Var därför listiga som ormar och oskyldiga som duvor. 17 Akta er för människorna. De skall utlämna er åt domstolar, och i sina synagogor skall de gissla* er. 18 Och ni kommer att föras inför landshövdingar och kungar för min skull, för att vittna inför dem och hedningarna. 19 Men när man utlämnar er,så bekymra er inte för hur ni skall tala eller vad ni skall säga. Det kommer att ges åt er i den stunden, 20 och då är det inte ni som talar, utan er Faders Ande kommer att tala genom er.
Matt 10:16-20
 

Viktoria.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0