Halleluja till Kristus!

 
Alla kan vi skriva långa böcker om ondskan som pågår runtomkring oss, dagligen, men om vi ställer oss frågan vad Jesus gjorde själv när han blev hånad, ratad, övergiven och fick utstå en förnedring och en död som en rövare, fast Han var syndfri blev han dömd som den värsta förbrytaren av Hans egna, så inser vi att Målet var långt viktigare för Honom än all mänsklig förnedring som Han fick utstå.
 
20 Petrus vände sig om och fick se att den lärjunge som Jesus älskade följde efter. Det var han som vid måltiden hade legat vid Jesu sida och frågat: "Herre, vem är det som skall förråda dig?" 21 När Petrus fick se honom, frågade han Jesus: "Herre, hur blir det med honom?" 22 Jesus svarade: "Om jag vill att han skall vara kvar tills jag kommer, vad rör det dig? Följ du mig!" 23 Så kom det ryktet ut bland bröderna att den lärjungen inte skulle dö. Men Jesus hade inte sagt till honom att han inte skulle dö, utan: "Om jag vill att han skall vara kvar tills jag kommer, vad rör det dig?"
Joh 21:20-23
 
Och vad rör det oss att människor är som de är ( vers 22), när vi har bestämt oss för att följa efter Herren Jesus Kristus... Vi kan bara hjälpa dem att se livets bättre sidor genom att bemöta dem med förlåtelse och överseende...
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0