Jesus Kristus!

 
Gud, min Skapare och Fader! Tack för att Du är Du! Tack för att Du har gett mig Din Enfödde Son som tagit på sig all min och världens synd och gjort oss skuldfria inför Dig Fader! Tack att Du har gett löftet till oss som tagit/tar emot Din Son som vår Herre och Frälsare och tror på att Du har väckt Honom från de döda, att vi får evigt liv tillsammans med Dig. Rom 10:9
Jesus Kristus! Tack att Du har gett mig rätten att vara Din Faders dotter! Och tack för att Du ger samma rätt till alla som tror på Dig!
Joh 1:12
 
Att ha blicken på Jesus Kristus vår Herre och Frälsare innebär att lita på Honom och låta Honom bära alla våra bördor. Jag älskar Dig, Jesus Kristus, min Herre och Frälsare! Tack för att Du är så nära mig och befriar mig från alla plågor! Tack Herre, för att Du bär alla vår smärta och ger oss Din Frid istället! Tack Herre, för att Du älskar oss och bär fram oss till Din Fader! Du ensam blir bönhörd därför att Du löd Din Faders vilja till punkt och pricka. Tack för Din lydnad Jesus!
Ju längre tid, eller ju mera jag lär känna min Herre och min Gud, desto mera förstår jag att jag har blivit skapad till Guds avbild av Kärlek och godhet för att Gud vill bli mera känd för de människor omkring mig...och några till!
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0