Bönhörd

 
 
Alla böner till Gud, alla samtal och alla promenader med Herren registrerades hos Gud.
Alla rop på hjälp, alla tårar och all vädjan till Herren har blivit burna av Herre Jesus Kristus.
All gemenskap, all glädje och allt vila har Guds Heliga Ande gett mig som gåva.
 
Jag är bönhörd! Gud har hört mina många böner och accepterat dem.
Inga synliga mirakel har hänt, inga som andra kan peka på,
men för min är varje litet förnyelse i min ande ett Guds mirakel.
Allt är som förut och ändå inte!
 
Nu behöver jag inte mera vädja, ropa eller slita i Herrens mantel.
Nu vet jag att Herren vet och kan allt och jag vilar i den tron på Gud,
jag vilar i tilliten och tryggheten som Gud ger mig i vår gemenskap.
 
Tack Jesus Kristus!
 
 
Viktoria.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0