Film att se

Jag vill starkt rekommendera en biofilm till dig som vill se Gud i handling mitt i där ondskan pågår.
Jag var och såg filmen "Lés Misérables" med min dotter, i helgen och grät igenom hela filmen som var löver två timmar lång. Och jag är fortfarande berörd av de olika människo öden i filmens berättelse.
Helt fantastiskt film! Som tonåring läste jag boken som på svenska heter " samhällets olycksbarn", som filmen bygger på.  Och jag tyckte så mycket om handlingen i boken och om författarens utomordentligt goda besikrivning av fattigdomens, orättvisans och ondskans grepp och förgörelse av den lilla människan. Men mest tog jag till mig Guds ingripande i livet och i vardagens små händelser och Herrens förvandling av människor.
 
Författaren till boken, Viktor Hugo var född i Frankrike i början av 1880-talet och har även skrivit boken "Ringaren i Notre Dame."  Även denna bok är fantastisk och har också filmatiserats. Läs böckerna och se filmerna och du kommer att se att där ondskan är som värst, är Gud som bäst!
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0