Gud förlåter

 

Den här bönen uppskattades mycket av kvinnorna igårkväll. Själv fascineras jag av Bibelns all poesi som skrivits ned med ånger, smärta och tårar.
Läs och meditera över denna bön, du med.
 
11Nu böjer jag knä i mitt hjärta
och ber dig att visa din mildhet.
12Jag har syndat, Herre, syndat,
och jag vet vad jag har brutit.
13Jag bönfaller och ber dig:
förlåt mig, Herre, förlåt mig,
låt mig inte gå under genom mina lagbrott,
vredgas inte för evigt,
låt inte mina olyckor vara för alltid,
förvisa mig inte till jordens nedersta djup;
du är ju de botfärdigas Gud, Herre.
14Då blir det som händer mig ett bevis för din godhet,
ty i din stora nåd räddar du mig fast jag är ovärdig,
15och jag skall prisa dig så länge jag lever.
Dig lovsjunger hela den himmelska hären,
och din är äran i evighet. Amen.
Manasses bok
 

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0