Guds tid är bäst


 
 4 Men när tiden var fullbordad sände Gud sin Son, född av kvinna och ställd under lagen, 5 för att han skulle friköpa dem som stod under lagen, så att vi skulle få söners rätt. 6 Och eftersom ni är söner, har Gud sänt i våra hjärtan sin Sons Ande som ropar: "Abba! Fader!" 7 Så är du inte längre slav utan son, och är du son är du också arvinge, insatt av Gud.
Gal 4:4-7
 
För tre veckor sedan blev jag, dyrt och heligt, lovad av styrelseordföranden i min hemkyrka ett positivt svar om att öppna dörrar in till kyrkobyggnaden för oss i Bönegruppen. Jag skrev om detta samma dag i min blogg, men än har jag inget svar fått.
 
Idag lästes Biskopens brev om att utvälja ny styrelse och befria den gamla styrelsen från ansvaret. Nya sturelsemedlemmar ska väljas och tillsättas från idag och till mitten av april, ör två årsperiod.
 
Kanske vi får svar från den nya styrelsen...
Men det är ineg panik, för jag litar mera på Heren än på de som bestämmer i kyrkan. Och när Guds tid är inne för vår Bönegrupp att vara i kyrkolokalerna och vittna om Guds verk i människor, genom deras individuella tro på Jesus Kristus, ja då kommer allting att vara rätt ocg gott, både för oss och för kyrkan.
 
Viktoria.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0