Herren förser

 
 
Ikväll var vi bara fem kvinnor samlade i vår Bönegemenskap i Jesus namn. Det var inget synd om oss alls, för vi hade mera tid att dyka djupare i kvällens ämne och samtalet efteråt var mycket givande och god. Tack Gud för Din närvaro mitt i bland oss!
Kvällens andaksämne var: "Vem är Herren." Bibelställen hämtade jag från Joh 1:1-5, Ef 2: 5-11, med flera.
 
Ämnet gav Gud mig i sista stund, preis som Han gav  Abraham en bagge, på platsen som kallas " på berget där Herren förser."
 
9 När de kommit fram till den plats som Gud hade sagt till Abraham, byggde han ett altare där och gjorde i ordning veden. Sedan band han sin son Isak och lade honom på altaret ovanpå veden. 10 Och Abraham räckte ut handen och tog kniven för att slakta sin son. 11 Då ropade HERRENS ängel till honom från himlen: "Abraham! Abraham!" Han svarade: "Här är jag." 12 Då sade han: "Lyft inte din hand mot pojken och gör honom ingenting. Nu vet jag att du fruktar Gud, då du inte ens har undanhållit mig din ende son." 13 Abraham såg sig omkring och fick då bakom sig syn på en bagge som hade fastnat med hornen i ett snår. Abraham gick dit och tog baggen och offrade den till brännoffer i stället för sin son. 14 Och Abraham kallade platsen HERREN förser. I dag säger man: Berget där HERREN förser.
1 Mos 22: 9-14
 
Viktoria.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0