Profetians gåva

Det handlar inte om att ha fått och få profetiska gåvor av Gud,
det handlar om att tro på dem, ta vara på dem och leva för och med dem.
 
Många gånger när jag får vägledning av Guds Heliga Ande att säga och/eller handla på ett bestämt sätt i en given situation så är den situation helt mot Guds ord till den, och när jag inte vågar, vill eller bara låter tillfället gå mig ur händerna, så tänker jag att jag väntar på den rätta tiden, men den rätta tiden för mig brukar sällan vara så som jag vill det.
Tack till Herren så brukar Han alltid ha en bästa lösning i alla situationer där Gud vill anväda mig för att göra sin vilja känd för andra människor.
 
Aposteln Paulus hade säkert dagdrömt om att få komma inför kungar och kejsare på andra sätt än som fånge, men Gud ville lära honom att växa enligt Guds vilja och Herren såg till att aposteln kom fram dit Gud ville ha honom som missionär...
 

Paulus i fängelse

22 Felix, som mycket väl kände till 'den vägen', uppsköt nu rättegången och sade: "När befälhavaren Lysias kommer hit ner, skall jag avgöra målet." 23 Och han befallde officeren att hålla Paulus fängslad och samtidigt ge honom en viss lättnad och inte hindra någon av hans vänner från att vara honom till hjälp.

24 Några dagar senare infann sig Felix tillsammans med sin hustru Drusilla, som var judinna. Och han lät hämta Paulus och hörde honom tala om tron på Kristus Jesus. 25 Men då Paulus talade om rättfärdighet och självbehärskning och den kommande domen, blev Felix förskräckt och sade: "Gå din väg för den här gången. När jag får tid skall jag kalla på dig." 26 Samtidigt hoppades han att Paulus skulle erbjuda honom pengar. Därför lät han ofta hämta honom och samtalade med honom. 27 När två år hade gått, efterträddes Felix av Porcius Festus. Och då Felix ville hålla sig väl med judarna, lät han Paulus stanna kvar i fängelset.
Apg 24:22-27
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0