Guds Helige Ande verkar

 
Ikväll har vi ställt in mötet i Bönegruppen, på grund av att jag hade fått förhinder. Men jag smsade alla i gruppen att läsa Bibelstycket som jag hade planerat att vi skulle läsa högt och jag skulle prata över:
Luk 19:1-10.
 
Jag ringde den andra ansvariga på förening om att få ha vårt böneandakt där ikväll, och hon återkopplade med Moshe. Hon återkom till mig ganska snabbt och meddelade att föreningslokalen är upptagen denna kväll.
Jag accepterar deras beslut och förstår ders inställning mot Bönegruppen, eller kvinnokraften i Bönegruppen... Alla andra bönegrupper inom Den Syrisk Ortodoxa Kyrkan har mött och möter på minst lika stor motstånd, men vi ber för dem att de ska söka efter Jesus Kristus och om att Herren själv ska vägleda dem till sig.
 
 
Viktoria.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0