Jesus lever!

Ikväll var vi många syrianska kvinnor och män som bjöds in av en troende frikyrklig kvinna. Birgitta var med på vår bönegrupp i onsdags och bjöd oss att närvara på en bönekväll för andra syrianska kvinnor och män i syrianska föreningen i Norsborg. En predikant, Neil från USA är på besök i Sverige, genom hennes kyrka, Agape församlingen i Solna? och hon bjöd honom att predika Guds Ord och ha en helande förbönstid efteråt. Kvinnorna hade lagat god syriansk mat och goda bakelser som de bjöd alla på. Maten var väldigt god, kvinnorna och männen var nyfikna och förväntansfulla och Neil var bra predikant och mycket bra betjänare i Jesus namn. Han hade flera förebedjare med sig och alla bad bra helhjärtat och i tillit på att Herren vill hela alla sjuka som kommer till Honom. Människor törstar verkligen efter Herren! Flera blev berörda av Guds Helige Ande och tog emod Herren som sin Herre och Frälsare. Neil uppmuntrade oss alla att be Frälsningsbönen efter honom. Tack Herre för att Du sänder dina utvalda dit Du vet att de behövs!
Det var en underbar och berikande bönekväll! 
 
I onsdagskväll, medan vi bad fick jag ingivelsen av Guds Helige Ande att det finns många medsystrar som behöver hjälp att lära känna Herren Jesus Kristus. Och Han ingav mig att förstå att vi behöver ta Guds Ord till syrianska kvinnor i just denna förening. Och jag sa till kvinnorna i bönegruppen att jag ska be de ansvariga att få komma dit med Guds Ord och Bönegruppen till nu på onsdag.
I kväll frågade jag Moshe, den som ansvarar för lokalerna i föreningen om vi kan vara där i övermorgon. Han ska kolla upp om det är ledigt, men jag ska prata med den ansvariga för kvinnogruppen i föreningen så att hon kan bjuda in dem alla.
 
Fader George ringde upp mig i fredags och meddelade att de män som ansvarar för ungdomarnas aktiviteter i kyrkan har haft möte och tagit upp ämnet på nytt; att de vill att Bönegruppen ska hålla till i kyrkolokalerna.
På grund av flera omständigheter tackade jag nej för en tid framåt, då jag inte vill ta ett så viktigt beslut själv utan väntar på Herrens svar och vägledning i frågan. Vi har lagt Bönegruppen i Herrens händer och vi litar på att Han sänder oss dit Han vill och att Han alltid är med oss.
 
Tack Herre Jesus Kristus, för att Du Kallar oss och rör vid våra hjärtan!
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0