Abrahams tro och Lot

I kväll var vi först 8 kvinnor, sedan kom parets dotter med man och tre barn och mot slutet kom en syster till värdinnan. Ämnet var Abrahams tro och Lot och deras skilda vägar i livet. Det var många intressanta frågor som lyftes fram om tron, särskilt om den individuella tron och helgonens förbön. Det fanns olika inställningar till dessa frågor bland några relativt nya medsyskon, men även bland några som varit med från starten av bönegruppen. Jag hänvisade till Herrens löftesord: i Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. och förklarade att jag står för min tro, men förstår även deras sätt att tro, för jag har varit där själv en tid, innan jag blev andedöpt. Jag fick starkt medhåll av flera av de andra och vi ledde samtalet till att var och en ska läsa sin Bibel dagligen och be Herren Jesus Kristus visa henne den sanna vägen till tron på Honom. Tack Herre för Din närvaro bland oss! Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0