Lär känna fienden


Gud vet vad satan gör med Hans utvalda därför ligger Herren alltid steget före och bär oss när vi frestas av fienden att misa Guds vilja i vårt liv. Som troende kristna måste vi ligga steget före och samla all kunskap som vi kan få om vår fiende så att vi stannar upp och ber om Herrens vishet i frestelsens stund. Det är bara då vi kan besegra satan mitt i hans mest listiga iver att få oss att göra som han eller vi vill.
 
 
 
31 Simon, Simon, se, Satan har begärt att få sålla er som vete. 32 Men jag har bett för dig att din tro inte skall bli om intet. Och när du en gång har omvänt dig, så styrk dina bröder." 33 Då sade Petrus till honom: "Herre, med dig är jag beredd att gå både i fängelse och i döden." 34 Jesus svarade: "Jag säger dig, Petrus, tuppen skall inte gala i natt, förrän du tre gånger har förnekat att du känner mig."
Luk 22:31-34
 
 

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0