Evangelisera

 
 
Jag känner till en speciel kvinna som jag har berättat om Jesus för i flera år, men hon var inte villig att tro av hela sitt hjärta. Hon talade alltid om att hon var döpt och gick i kyrkan och älskade sin fader i himlen. hon var nöjd med att bara ha en död relation till vår Skapare och Gud.
Men livet är alltid i rörelse och kommer i fatt oss hur snabbt vi än vill fly ifrån det...
Denna medsyster har tidigare både hånat och nfnyst åt vår Bönegrupp och vår hemma-möten.
Men idag sökte hon min uppmärksamhet och ville veta mera om hur man kan lära känna Jesus. Hon var ensam, hennes vänninor var inte med henne och hon vågade ställa sina frågor och lyssna på Guds Ord genom mig.
Det var en ny och underbar glädje jag kände under vårt samtal och hon tackade mig för att jag tog mig tid att lyssna på hennes frågor och berätta om det nya livet med Herren Jesus Kristus.
 
När vi samtalade tänkte jag på Nikodemus i Johhanesevangeliet kap 3:
 
Jesus och Nikodemus
1 Bland fariseerna fanns en man som hette Nikodemus, en av judarnas rådsherrar. 2 Han kom till Jesus om natten och sade: "Rabbi, vi vet att det är från Gud du har kommit som lärare, ty ingen kan göra sådana tecken som du gör, om inte Gud är med honom." 3 Jesus svarade: "Amen, amen säger jag dig: Den som inte blir född på nytt* kan inte se Guds rike." 4 Nikodemus sade: "Hur kan en människa födas när hon är gammal? Inte kan hon väl komma in i moderlivet och födas en gång till?" 5 Jesus svarade: "Amen, amen säger jag dig: Den som inte blir född av vatten och Ande kan inte komma in i Guds rike. 6 Det som är fött av köttet är kött, och det som är fött av Anden är ande. 7 Var inte förvånad över att jag sade att ni måste födas på nytt. 8 Vinden* blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet inte varifrån den kommer eller vart den far. Så är det med var och en som är född av Anden."
Joh 3:1-8
 

Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0