Guds Heliga Ande

 
Kom Guds Heliga Ande och håll mig i handen, 
för jag vill lära känna Dig nu och alltid.
Kom Helige Ande för jag vill vandra med Dig, nu och alltid.
Kom min Skapare och Guds Heliga Ande, 
gör det är först idag som jag ingavs att vandra med Dig.
Jag vill göra Guds vilja i mitt liv tillsammans med Dig. Jag vill tjäna Herren Jesus Kristus och bana väg för Hans löften i mitt liv, tillsammans med Dig är allting möjligt i mitt liv.
Guds Heliga Ande inger mig detta som svar på min lovsång idag:
"Jag ÄR redan inneboende i dig, kom ihåg att Jag är med dig igår, nu och alltid. Kom, se Jag ÄR hos dig och vill gå med dig, nu och alltid. 
Tro på mig, lita på mig och ta ditt ansvar i Guds vilja i ditt liv."
Tack Gud för Din  Helige Ande! som Du ger var och en som tror på Dig genom Jesus Kristus.
 
 
Viktoria.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0