Jesu i Templet

 
 

 Ämnet i vår Bönegrupp för ikväll hade jag planerat ut ifrån nedanstående Bibelverser. Men vi fick be var och en av oss där vi var istället för att samlas i ett hem  i gemenskapen med Jesus Kristus.
Fienden gör allt för att splittra oss men hans  främsta mål är att skrämma oss till tystnad om Jesus Kristus. Hjälp oss Herre att hålla ut i tron på Dig!
Bara Gud vet hur många människor som har kämpat tron kamp, men gett efter för "folks skull."
 
Jag mötte en kvinna i centrum i eftermiddags som stoppade mig för hon hade något viktigt att säga mig, sa hon. Hon var så lycklig för att vår hemkyrka har startat bönestunder i kyrkan och undrade vaför i i hela världen jag inte var den som ledde den. "Jag har frågat efter dig där och pratat med prästen om varför du inte är med, men han sa att han har ringt och pratat med dig men att du inte vill vara med. Vad ska detta betyda; först ville ni vara i kyrkan och när de erbjuder er kyrkans rum så vill ni inte det!" sa hon uppjagad.
 
Herren har gått före oss; när folket ville göra Honom till kung, flydde han undan människorna för Han ÄR kung, men inte den som de ville ha Honom som.
Folket vill ha mig som huvudansvarig för bibelstunderna i kyrkan, men de vill inte betala för vad det kostar att leva sina liv med och för Jesus Kristus...
Folket vill ha någon som kan underhålla dem, någon som kan ösa kärlek, glädje och uppmuntran över den och bara höra om att Gud är Kärlek och Jesus förlåter alla våra synder. Det är sant, men det räcker inte alls för att vinna ett evigt liv. Att tro på Gud genom Jesus Kristus och leva i den tron kostar var och en av oss vårt liv. Men det är inte alla i kyrkan beredda att stå öppet för eller betala med sitt "köttsliga liv..."
 
41 Hans föräldrar gick varje år vid påskhögtiden upp till Jerusalem. 42 När Jesus var tolv år gick de som vanligt upp till högtiden. 43 Då festdagarna var över och de vände hem, stannade pojken Jesus kvar i Jerusalem, utan att hans föräldrar visste om det. 44 De trodde att han var med i ressällskapet och gick en hel dag innan de började söka efter honom bland släktingar och bekanta. 45 När de inte fann honom, vände de tillbaka till Jerusalem och letade efter honom. 46 Efter tre dagar fann de honom i templet, där han satt mitt ibland lärarna och lyssnade på dem och frågade dem. 47 Och alla som hörde honom häpnade över hans förståndiga svar. 48 När föräldrarna fick se honom blev de bestörta, och hans mor sade till honom: "Mitt barn, varför har du gjort så här mot oss? Din far och jag har varit oroliga och letat efter dig." 49 Då sade han till dem: "Varför har ni letat efter mig? Visste ni inte att jag måste ägna mig åt det som tillhör min Fader?" 50 Men de förstod inte vad han sade till dem. 51 Sedan följde han med dem ner till Nasaret, och han var alltid lydig mot dem. Hans mor bevarade allt detta i sitt hjärta. 52 Och Jesus växte till i vishet, i ålder och välbehag inför Gud och människor.
Luk 2:41-52
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0