Balsam för själen

 
Ikväll var vi fyra kvinnor från vår Bönegrupp som åkte till Södertälje för att vara med Leylas Bönegrupp i bön, förbön, lovsång, bibelläsning och tackbön, Vi bad specielt för vår medsyster N och hennes familj, att Herren som har kallat dem är med dem och bär dem i deras stora sorg.
Ämnet var: Hur får man Bönesvar? Leyla hade verkligen läst på och lyfte fram olika Bibeltexter som berör ämnet. Det var intressant och väldigt gott för allas våra respektive själar. Gemenskap med varandra som bygger på relationen till Jesus Kristus är verkligen en försmak av Guds Rike på jorden. Tack Herre för Ditt offer på Korset! tack för Din uppståndelse och tack Gud, vår Fader för till löfte om det eviga livet.
 
Vi var 22 kvinnor, om jag räknat rätt, som bälste Bibeln, hörde på predikan och bad för många människor, städer och länder i Jesus namn. Nästa gång träffas vi torsdagen den 27 februari i deras lokaler igen och då har Leyla bett mig att hålla i andakten. Lär mig vad Du vill att jag ska dela med mig min Gud, i Jesus namn, amen.
 
Ett Bibelställe  var så talande och vittnar om Guds väsen var hämtad i 2 Krönikeboken:
 
men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land. 
2 Krön 7:14
 
 
Viktoria.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0