Den som söker Jesus finner Honom

Jag är mycket glad att Herren visar sig för de som ingen trodde sökte Honom. Varje gång jag ser och lyssnar till Guds Ord genom de tidigare muslimska män och kvinnor som nu, av hela sitt hjärta och frimodigt predikar om Guds Rike genom den internationella teve kanalen; Kanal Hayat= Livets kanal, på turkiska! Blir jag så lycklig och tackar Herren som verkligen visar att Han älskar alla människor oavsett begränsning.
Jag har fått flera församlingar och enskilda individer som vänner på Facebook från de många! etablerade, vissa öppna andra underjordiska NYAförsamlingar i Turkiet som är grundade av muslimska turkar som har upplevt en Kallese av Herren Jesus Kristus och valt att följa Honom, mot alla ods! Det är att följa Jesus trots allt, eller tack vore all motstånd... Det är en tolknings fråga.
 
Idag var det en pastor som föreläste på turkiska om Johannesdöparens liv och skillnaden mellan Johhans döparen och Herren Jesus Kristus. Det var en, frisk, god och djup predikan.
 
Guds Heliga Ande arbetar där det tas emot. Guds Heliga Ande flyttar inte in i någons hjärta om inte förkrosselse och medvetenhet och bekännelse av synd finns.
Tack Herren att Du arbetar i med och tillsammans med de som tror, hoppas och förtröstar på Dig, som sin Herre och Frälsare.
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0