Jag vill lära känna Herren!

 
 
Jag har beslutat att lära känna Herren Jesus Kristus som den Han är och inte som den jag vill att Han ska vara.
Jag vet att jag kan göra detta, men inte av mig själv och inte heller ensam utan tillsammans med Guds Helige Ande och hållandes i Jesus hand.
Ju mera man lär känna Herren desto mera inser man hur lite man känner Honom...
 
Jag fick en underbar liten bok av Leyla i torsdags och jag började läsa i den så fort jag kom hem i torsdagskväll och har fortsatt att läsa någon sida då och då under dagarna och kvällarna. Den är en god näring och uppmuntran för trötta själar, för törstiga själar och för sörjande själar, för den påminner oss om Hoppet som Gud har om oss människor och Löftet om ett evigt Liv med Jesus Kristus vår Frälsare.
Boken heter: KORSVÄGEN 
Författaren är: Roy Hession
 
KÖP DEN OCH LÄS DEN! Den är bra.
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0