När det ofattbara händer

 
 
 
Min vännina N har förlorat sin älskade dotter i trafikolycka natten till igår, tisdag den 28 januari 2014.
Det är ofattbart och omskakande.
Det finns inga ord som ger tröst. Men det finns ett namn, namnet Jesus som ger hopp och Frid. Han ger oss Sin Frid i den stora sorgen och Han har gett oss löftet om det eviga livet med Honom.
 
27 Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa. 
Joh 14:27
 

Vi har varit på azza ikväll med delar av Bönegruppen och deltagit i mammans och släktens sorg. azzan var i Mor Yakob Katedralen i Södertälje i går kväll och ikväll och det var mycket folk som kom dit båda kvällarna.
Det är en stor tillgång att vi har dessa "dödsklagan" dagar där alla som känner eller bara käner till den drabbade eller någon i den enskildes familj, kommer och bidrar med tröst genom sin närvaro hos de sörjande.
 
Det är ofattbart för vi förstår inte alltid varför olycka på olycka drabbar den som är så genom god. Men vi litar på att Gud är barmhärtig och bär vår vännina N och hennes familj med all hennes och deras smärta och sorg.
Jag samtalade med en i Leylas Bönegrupp som hade hafr bra kontakt med I och blev glad när jag fick höra att I hade nyligen tagit emot Herren Jesus Kritus i sitt hjärta och bett Honom bli hennes Herre och Frälsare och hon hade lämnat sitt liv i Herrens händer.
Tack Herre för att Du har gått i döden för var och en som tror på dig och för alla andra som ännu inte känner Dig.
 
Klockan 22.00 satt jag och barnen i vårt kök och läste i Joh 14:27 och bad om Herrens Frid över N och hennes familj. Samtidigr hade jag smsat till Bönegruppen och andra vänner att be med oss samma bön för N.
 
Viktoria.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0