Tröst och hopp

 

Hjälpen finns hos Herren

1 En vallfärdssång.
Jag lyfter mina ögon upp till bergen. 
Varifrån skall min hjälp komma? 
2 Min hjälp kommer från HERREN, som har gjort himmel och jord. 
3 Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig. 
4 Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte. 
5 HERREN bevarar dig, HERREN är ditt skydd 
på din högra sida. 
6 Solen skall inte skada dig om dagen, 
och inte månen om natten. 
7 HERREN skall bevara dig från allt ont, 
han skall bevara din själ. 
8 HERREN skall bevara din utgång och din ingång 
från nu och till evig tid.
Psalm 121
 

I går fick jag denna Psalm att läsa av Leyla. Vi har förmåga att känna medlidande och erfarenhet av att ha fått upleva medlidande och kan därför stödja varandra i vår vandring med och mot Herren.
Vi brukar ha långa samtal om den väg vi har valt att gå, trots eller tack vare alla motsträviga hinder vi möter.
Tack Herre att Du sänder oss Din Helige Ande för att hjälpa oss, trösta, uppmana och vägleda oss till Dig, i Jesus namn, amen.
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0