Vision

Den som tror på Jesus Kristus, att Han är Guds Enfödde Son,
att Han har dött på Korset för våra synders skull, att Han har försonat oss med Gud,
att Gud Fadern har uppväckt Honom från de döda,
att  Han lever i dag och förlåter våra bekännda synder
att Han har sitt liv för att vi ska få Hans liv= ett evigt liv tillsammans med Honom, efter vår fysiska död.
Om du tror på detta och ber Herren Jesus Kristus att var din Herre och Frälsare nu och för alltid,
Ja då är du älskad, utvald och utsänd av Gud att berätta om Guds Rike för människor.
Den Treenige Guden är alltid med dig, även de gånger du inte upplever det som så.
Du ska lära känna Din Herre och Frälsare och Han ska trösta dig och ge dig mod.
Gud Fadern har redan lovat dig Sin Helige Ande, Han är din, kalla på Honom och Han finns med dig.
 
Natten till idag fick jag denna Vision, som likanr flera andra Visioner jag har fått de senaste veckorna:
 
Jag står framför en brunn med en kran som det droppar stora, (7-10 liters hinkstora) droppar från ner på rena och vackra stenar coh vidare ner på en frisk gräs-jordmån. Dropparna är guld-gula och är tjockflytande acek och genomskinlig olja. Jag ser på varje droppe och upplever smaken av oljan i munnen. Jag känner igen smaken och sträcker mig får att få dricka av det.
 Plötsligt störs jag av många rop och mummel och jag ser att flera människor jag känner står omkring mig och är överlycklig för sin nyfunna lycka och pratat till mig, drar i mig och är ivriga att övertala mig till att följa med dem.
Jag tittar bort mot den gård där vi står och ser att ännu flera människor kommer mot oss, men de går mot en annan brunn som står en bit från den första brunnen. Den har också en kran och är ren, men jag ser inget som droppar ur den och får ingivelsen av Guds Helige Ande att i den brunnen finns bara vatten.  Alla springer fram till den och ropar rakt i luften om att alla måste be ihärdigt så att Gud hör oss och ger oss vatten ur brunnen.
Alla verkar vara så glada och skyndar sig att ropa till Gud, men inget händer. Jag står kvar vid den första brunnen och de som ville övertyga mig om den nyfunna lyckan hade försvunnit bland mängden och glömde bort varför de hade kommit till mig...
Viktoria.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0